איחוד האמירויות: תיירים שייתפסו עם קנאביס לא יענשו במאסר

תיירים שיגיעו לדובאי או לשאר מדינות איחוד האמירויות עם קנאביס בכמות קטנה לשימוש עצמי לא יישלחו באופן אוטומטי למאסר כפי שהיה נהוג עד כה בכפוף לחוקי השריעה, אלא לכל היותר יגורשו בחזרה למדינתם בכפוף לשיקולו של שופט, במידה ומדובר בפעם הראשונה בה זה קורה. כזכור, לאחרונה נעצר ישראלי שנתפס עם חצי גרם חשיש במדינה

דובאי: איחוד האמירויות מקלה לראשונה על חוקי הסמים הנוקשים שלה שגררו עד עתה עונשי מאסר ארוכים בכלא גם בגין החזקת קנאביס לשימוש עצמי, ומפחיתה את הענישה נגד תיירים שייכנסו למדינה עם מוצרים המכילים קנאביס או THC, הרכיב הממסטל בקנאביס, החל מה-2 בינואר 2022.

על פי החוק החדש, שעיקריו פורסמו אתמול (א’) בעיתון הרשמי של הממשלה, אנשים שייתפסו כשהם מכניסים מזון, משקאות או מוצרים אחרים המכילים קנאביס, אל תוך שטח המדינה, לא יישלחו יותר לכלא במידה ומדובר בפעם הראשונה שלהם. במקום זאת, הרשויות יחרימו את הקנאביס וישמידו אותו.

מדובר בשינוי דרמטי במדינה בה חוקי הסמים הם מהנוקשים בעולם. לפני כארבעה חודשים, בפעם הראשונה אי פעם, נפל קורבן למדיניות הנוקשה גם אזרח ישראלי, רופא, שבחדר המלון בו שהה תפסה המשטרה חצי גרם חשיש, כפי שנחשף לראשונה במגזין קנאביס. ארבעה חודשים קודם לכן נעצר אזרח אמריקאי שבבדיקת שתן שנערכה לו אותרו שרידי THC.

שינויים נוספים בחוק עליהם הוכרז אתמול הם הפחתת עונשי המינימום משנתיים מאסר לשלושה חודשי מאסר לתושבים מקומיים שמואשמים בעבירת סמים, וכן הקמת תכניות שיקום לאסירים במתקני כליאה נפרדים. כמו כן, החוק החדש מתיר לביהמ”ש להחליט האם לגרש מהמדינה אזרח זר שנתפס עם קנאביס, בניגוד לחוק הקיים המחייב זאת.

הרפורמה מגיעה כחלק משינוי מגמה רוחבי באיחוד האמירויות, שמבקשת להפוך למרכז בינלאומי שמושך תיירים ומשקיעים מכל רחבי העולם. עד היום חוקי הסמים, הנובעים מחוקי האיסלאם (השריעה), הובילו לכך שתיירים נשלחו לכלא בגין עבירות שנחשבות במדינות המקור שלהם כעבירות פעוטות אם בכלל.

חוק הקנאביס החדש במדינה מגיע בדיוק שנה לאחר שאיחוד האמירויות הודיעה על ביטול הפללת השימוש העצמי באלכוהול שגם הוא היה אסור במדינה במשך שנים. במסגרת תיקון זה החזקה ושימוש באלכוהול ישארו אמנם בלתי חוקיים, אך לא יחשבו כעבירה פלילית כאשר נעשים בשטח פרטי או במקום המיועד לכך, למשל בתי מלון ועסקים רלוונטיים.

גם זה בטח יעניין אותך
המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר